Iubire mută.. 

Ne-am iubit a angoasă, a toamnă tristă, plânsă printre lacrimile norilor, ce-și dădeau coate și șușoteau la fiecare zâmbet de al nostru. Ne-am iubit pe ascuns, fără cuvinte, cu ochii închiși. Ne-am iubit sec, printre fumul de țigară și luminițele de la tren. Iar acum, o iarnă friguroasă s-a așezat între noi, obrajii norilor sunt îmbujorați și stau îngrămădiți ca și cum ar aștepta din clipă în clipă, scena iubirii noastre să fie din nou jucată. Dar au obosit, au plâns cu gândul că măcar un actor va mai trece pe acolo, le va spune cum se va încheia povestea sau cum a continuat în absența lor. Dar nimeni nu a mai trecut pe acolo. Decorul pare acum transfigurat de ploaie și de frig. Nici norii nu mai doresc să aștepte, se mai aud uneori doar sunetele trenului și luminile acestuia ce mai trezesc pământul și nu îl lasă să amorțească întru totul. Iar acum, văzând agonia, disprețul și indiferența lăsată în urmă, am să recunosc că am obosit și oricât de mult aș vrea să-ți găsesc scuze, să te apropii din nou de trupul meu, pentru a mai juca încă o dată piesa, refuz și îmi cuprind întregul orgoliu în brațe. Mă desprind cu greu, dar sigur, pașii nu mai sunt repezi, sunt leneși și triști, dar sunt încrezători și orgolioși, străini. Atunci, te-am privit intes, ți-am privit gesturile gingașe și-aș fi vrut să dureze o viață, iar acum, n-aș mai vrea să le privesc nici în treacăt. E trist, cum, în momentul ăsta, micii spectatori încă așteaptă scene pătimașe, iar noi, actorii, nici nu mai dăm atenție lucrurilor mici, nu mai spun, lucrurilor ce țin de noi înșine. Recunosc, sunt o actriță ce și-a trăit scena, nu și-a jucat-o, și-a dedicat sufletul în două reprezentări, iar acum m-am ales cu el desfigurat, stricat. Iar tu, actor demn de premiu, tind să-ți mulțumesc, ai jucat perfect. 

Leave a Reply

